.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توقيف لاستيك‌هاي غيراستاندارد در گلستان

مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي گلستان از توقيف لاستيك‌هاي غيراستاندارد در اين استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي گلستان، منصور قليچ‌لي اظهار داشت: عرضه‌كنندگان لاستيك‌هاي غيراستاندارد به حبس از يك ماه تا دو سال و جزاي نقدي از 100 هزار ريال تا 50 ميليون ريال به حكم محاكم صالحه محكوم خواهند شد.
وي تصريح كرد: به موجب تصميمات متخذه در نود و يكمين اجلاسيه شوراي عالي استاندارد، انواع لاستيك‌هاي خودروهاي سواري، وانت، باركش و يدك‌كش مشمول اجراي اجباري استانداردهاي ملي مربوطه هستند.
مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي گلستان گفت: بر اساس استانداردهاي ملي مربوطه، هيچ گونه مجوزي تحت عنوان تايرهاي درجه دو مجاز نيست و تمام تايرهاي توليدي بايد داراي نشان استاندارد و نام شركت توليدكننده و حد مجاز فشار باد و حمل بار باشد.
قليچ‌لي ادامه داد: اين در حالي است كه باف‌زدن (پاك كردن) علامت استاندارد تحت عنوان تاير درجه دو ديواره تاير را آسيب‌پذير خواهد كرد.
دبير شوراي استاندارد گلستان ادامه داد: در اواسط تير ماه پس از وصول گزارشاتي مبني بر توزيع لاستيك‌هاي خودرو بدون نشان استاندارد و انجام بازديدهاي دوره‌اي توسط كارشناسان اداره كل از مراكز عرضه شهر گرگان، لاستيك‌هاي غيراستاندارد شناسايي و تعداد قابل توجهي از آنها توقيف شد.
قليچ‌لي افزود: پس از توقيف و جمع‌آوري لاستيك‌هاي غيراستاندارد و بي‌كيفيت، متهمان با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند و پرونده متخلفان در شعبه اختصاصي رسيدگي به كالاهاي غيراستاندارد در حال رسيدگي است.
وي متذكر شد: لاستيك‌هاي توقيف شده پس از جمع‌آوري تا اخذ تصميم قضايي در اداره كل نگهداري خواهند شد.
قليچ‌لي عنوان كرد: براساس برنامه‌ريزي به عمل آمده بازرسي از مراكز عرضه لاستيك در سطح استان گلستان انجام شد.
مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي گلستان به خريداران توصيه كرد: به منظور جلوگيري از بروز هر گونه مشكل به هنگام خريد لاستيك به علامت استاندارد روي آن توجه كنند و از خريد لاستيك‌هاي بدون علامت استاندارد ونيز لاستيك‌هايي كه علامت استاندارد از يك يا هر دو طرف آن پاك شده است خودداري كنند.
قليچ‌لي در پايان اذعان داشت: در صورت مشاهده هرگونه از موارد مذكور، مراتب را از طريق شماره تلفن 2340880 و يا شماره پيامك 30001517 به اين اداره كل اطلاع دهيد. /234


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.041 seconds.